Friday, June 30, 2006

Order, From the New Vision Series



Everytime I look at the nature, I find everything in order.

هروقت كه به طبيعت نگاه مي‌كنم چيزي به‌جز نظم نمي‌بينم و هميشه ياد اين فراز از فلسفه شيعه ميافتم كه نظم دليل وجود عدل است چرا كه از ديدگاه اين فلسفه عدل يعني قرار دادن هر چيزي در جاي صحيح خودش كه همان مصداق وجود نظم است. حالا چرا اين ارتباط از ياد من نمي‌رود دلايل متعددي دارد از جمله صرف سالهاي زياد در طبيعت و تلاش براي درك اصول حاكم بر نظام طبيعي، سروكار داشتن با پديده‌هاي زمين شناسي در مقياسهاي متفاوت،ارتباطات اجتماعي و البته مصاحبه‌اي كه در سال ١٣٧٢ براي بورسيه شدن در وزارت معادن و فلزات داشتم . در آن مصاحبه از من خواسته شد تا عدل را از ديدگاه شيعه تعريف كنم و من هم تعريف فقهي بالا را ارائه كردم البته همانگونه كه در كتب فقهي آمده”وََضَع ‍شيئيٌ علي موضع“ ولي ظاهراً يا اين تعريف با مزاق آقايان سازگار نبود و يا اينكه دوستان از فقه شيعه اطلاعي نداشتند و يا اينكه اصولاً عدالت برايشان تعريف نشده بود چون من در اون مصاحبه كزايي به دليل بي اطلاعي ازاصول فقهي قبول نشدم ! باز جاي شكرش باقي بود كه به اين بهانه قبول نشدم

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام خدمت شما از عکسهای زیبایتان لذت بردم مخصوصا چند عکس اخر خوشحال میشم سری به فتو بلاک من بزنید
موفق و پیروز باشید

3:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

I'd not worry abotu these people's ignorance if they weren't in charge of making decisions for other's life! Yet, you may not have been here if they had offered you the job so life works in mysterious ways, as it has in this array of leaves.

8:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام جناب شریفی.
مدتی بود نتوانستم به وبلاگتان سر بزنم و شما در طول این مدت تصاویر زیبایی را از شکوه و جلال خداوند در وبلاگتان قرار دادید.
در یکی از کامنتها اشاره کرده اید به یک وبلاگ گروهی . نمی دانم درست متوجه شده ام یا نه ؟ اما تصورم این است که یک کلوپ است. فکر نمی کنید جمع کردن این همه سلیقه متفاوت در یک جا کمی سخت باشد؟
می شود کمی بیشتر توضیح دهید؟

1:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

جناب شریفی عزیز سلام.
مدتها قبل من وبلاگی داشتم با نام و آدرس :
myphotoblog.blogfa.com
در آن وبلاگ من هم عکس های خودم را می گذاشتم و هم عکس های زیبایی را که از جاهای مختلف کشف می کردم .
که از طریق یک نفر به من اتهام دزدی عکس زده شد.
به حدی از این کلمه بدم آمد که بی خیال آن وبلاگ شدم . بعد از مدتی همان فرد به پسوردم دسترسی پیدا کرد و عکس های آن را برداشت.
هر چند که وبلاگم توسط جناب حسن سربخشیان معرفی شده بود.
اکنون در وبلاگ بارون من فقط عکس های خودم را می گذارم.
پس جدا به تشویق های شما علاقه مندم و طمع آن را دارم که بیشتر آفرین به کارهایم بگویید و البته نقدم کنید.

3:45 AM  
Blogger MBrown said...

Absolutely nothing to nitpick about here.
The composition, the colors and details, ... very nice!!

11:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

‍‍شيعٌ!!!!!!!!!

3:56 AM  
Blogger Arash Sharifi said...

Thanks to anonynous for the correction

12:17 PM  

Post a Comment

<< Home